lauantaina, marraskuuta 12, 2005

Boikotoin Sonya

Sonyn rootkit-juttujen tultua pinnalle päätin ryhtyä boikotoimaan Sonya. Lisätietoa aiheesta muunmuassa täältä, täältä ja täältä. Liittykää tekin mukaan boikottiin JA kertokaa Sonylle päätöksestänne.

Itse lähetin seuraavan viestin Suomen Sonylle ilmoittaen asiakassuhteemme purkautumisesta. Kerron täällä lisää aiheesta, jos he vaivautuvat vastaamaan viestiini.

Arvoisa Sonyn Suomen edustaja.

Olen pitkään ollut Sonyn kiitollinen asiakas. Omistan Sonyn tekemän
kannettavan tietokoneen, kameran, mp3-soittimen ja olen kuluttanut Sonyn
tuottamaa musiikkia ja elokuvia vuosien varrella runsaasti. Tuottamanne
tuotteet ovat olleet hyvin tehtyjä ja vastanneet varsin hyvin niihin
tarpeisiin, joita minulla on.

Nyt olen joutunut tekemään sen valitettavan päätöksen, että en enää ole
asiakkaanne. En tule siis omista tuloistani kantamaan enää senttiäkään
Sonylle, vaan asioin tästä lähin muiden yritysten kanssa. Syy tähän on
Sonyn suhtautuminen kuluttajan oikeuksiin tekijänoikeusasioissa.
Erityisesti SonyBMG:n harjoittamaan lobbaukseen tekijänoikeuslain kohdalla
ja Sonyn harjoittamaan haittaohjelmistojen levittämiseen 2. sukupolven
suojauksien.

Valitettavasti, vaikka tuotteenne olisivat kuinka hyviä tahansa, en voi
tukea sitä, että musiikin varjolla minun tietokoneeseeni asennetaan
haittaohjelma ilman lupaani ja olen pettynyt myös Sonyn asenteeseen asian
tultua julki.

In an interview with NPR late last week, Sony BMG's Global Digital
Business President Thomas Hesse downplayed the recent DRM fiasco saying he
objected to terms such as malware, spyware and rootkit. "Most people, I
think, don't even know what a rootkit is, so why should they care about
it?" he said.
http://www.betanews.com/article/Sony_President_Rootkit_of_No_Concern/1131475197

Sony on pettänyt minun luottamukseni asiakkaana niin monella tavallla,
etten voi enää ostaa tuotteitanne. Olette siis menettäneet yhden
pitkäaikaisista asiakkaistanne ja tulen suosittelemaan samaa kaikille
ystävilleni, jotka harkitsevat tuotteidenne ostamista.

Kunnioittavin terveisin,

Mikko Särelä

Ei kommentteja: